Werkbezoek aan boer in Moordrecht

Werkbezoek fracties ChristenUnie/SGP Zuidplas en SGP/ChristenUnie Hoogheemraadschap Schieland en de Krimpenerwaard aan boer in Moordrecht: “Overheid dient te zorgen voor duidelijkheid over de toekomst van de agrarische sector”

De fractie van ChristenUnie/SGP Zuidplas en de fractie van dezelfde partijen van het Hoogheemraadschap Schieland en de Krimperneerwaard brachten een bezoek aan een boer in Moordrecht. Het bezoek stond in het teken van het besluit over het vastzetten van het waterpeil, de bodemdaling en de uitdagingen voor de agrarische sector in dat gebied.

Greet van den Bergh (Lid van het algemeen bestuur van het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard): “We zien soms de wanhoop in de ogen van boeren binnen ons Hoogheemraadschap. Wat is de toekomst van onze agrarische sector? Als SGP/ChristenUnie staan we voor de agrarische sector en willen we hen waar mogelijk faciliteren bij de omslag naar een toekomstbestendige landbouw! We zijn ons als bestuurders van het waterschap bewust van de consequenties die beslissingen die wij nemen hebben voor de agrarische bedrijfsvoering.”

Daarnaast werd er ook gesproken over de bouwactiviteiten in en rondom Moordrecht en het zogenaamde Middengebied. Woordvoerder voor het Middengebied is gemeenteraadslid Peter Molenaar: ‘Bodemdaling is een serieuze uitdaging in Zuidplas en het Middengebied. De woningen die zijn voorzien, zijn nodig voor starters, gezinnen en ouderen die nu geen huis kunnen vinden. Tegelijkertijd moet er voldoende oog zijn voor andere belangen, zoals die van de agrarische sector. Hun boodschap is biedt toekomstperspectief en luister naar de agrarische sector. Hier zullen wij ons hard voor blijven maken!”