Kieslijst SGP/CU voor Hoogheemraadschap Schieland en de Krimpenerwaard bekend

De gecombineerde kieslijst van SGP en ChristenUnie voor de waterschapsverkiezingen in het Hoogheemraadschap Schieland en Krimpenerwaard is vastgesteld. Marco Oosterwijk voert de lijst aan namens de SGP en Greet van den Bergh-Kempenaar is de hoogstgeplaatste namens de ChristenUnie op nummer 2.

Op 20 maart 2019 vinden de waterschapsverkiezingen plaats, gelijktijdig met de verkiezingen voor Provinciale Staten. De waterschapslijst voor SGP/CU telt 32 personen en bestaat uit enthousiaste inwoners van Schieland en Krimpenerwaard die een warm hart hebben voor dit mooie gebied.

Lijsttrekker is Marco Oosterwijk, bekend in de Krimpenerwaard als wethouder in Krimpen aan den IJssel van 2014 tot 2018 en momenteel fractievoorzitter van de Krimpense SGP. Marco Oosterwijk: “het waterschap verricht mooi èn belangrijk werk, dat heb ik de achterliggende periode van dichtbij meegemaakt: dijkbescherming, waterkwaliteit, een polder waarin boeren hun bedrijf kunnen blijven uitvoeren en het ook goed en veilig wonen is. Maar ook de stad waarin we de klimaatverandering goed kunnen hanteren”.

Nummer twee op de lijst is Greet van den Bergh-Kempenaar uit Moerkapelle, provinciaal secretaris bij de ChristenUnie en werkzaam als verpleegkundige in de zorg. Greet: “We hebben een mooie lijst met deskundige en bovenal betrokken mensen. We gaan de komende periode hard aan de slag voor de belangen van inwoners, boeren en ondernemers. Ik hoop dat dit beloond gaat worden met een uitbreiding van onze fractie”.

Nummers drie en vier zijn Martin van der Spek (SGP), eveneens uit Moerkapelle en Bart van der Roest (CU) uit Waddinxveen. Marnix de Romph (CU) en Jan Schippers (SGP) staan ook hoog op de lijst als Rotterdamse vertegenwoordigers.

De fractie van SGP/CU heeft momenteel 2 zetels in de verenigde vergadering van het HHSK.